Forming personal brand of the head of vocational education institution
Abstract
The article topicality is conditioned by the increase of competitiveness of professional education institutions at the international and regional markets of services. Selection of management personnel for institutions of vocational education, ensuring its competitiveness, is one of the main challenges facing the education authorities.
The article reveals the essence of competitiveness of professional education institutions as its advantage in relation to other similar objects, characterized by the ability to meet the educational needs of the population, by providing it with appropriate services to update its activity in accordance with comprehensive security. The article describes the stages of formation of the personal brand of the head of professional education institution.
The article can be useful to managers of professional educational institutions and specialists of education management bodies.
Keywords
Full Text:
PDF (Русский)References
Список информационных источников (по ГОСТ 7.1-2003)
1. Лунев А. Н. Научно-методическое обеспечение повышения эффективности антикоррупционной политики в высшей школе [Электронный ресурс] / А. Н. Лунев [и др.] // Современные проблемы науки и образования. – 2013. –№ 6. – Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=11498. – Загл. с экрана.
2. Пугачёва Н. Б. Приоритетные задачи высшего профессионального образования в современной теории и практике / Н. Б. Пугачева // Социосфера. – 2011. –№ 1. – С. 42-46.
3. Пугачева Н. Б. Форсайт как составляющая управления современным профессиональным образованием / Н. Б. Пугачева // Профессиональное образование в России и за рубежом. – 2010. – № 1 (2). – С. 65-69.
4. Пугачева Н. Б. Направления модернизации кадрового обеспечения общего образования / Н. Б. Пугачева, А. Н. Лунев // Успехи современного естествознания. – 2015. – № 7. – С. 102-106.
5. Пугачева Н. Б. Перспективные направления исследований профессионального образования как общественно значимого блага и достояния личности [Электронный ресурс] / Н. Б. Пугачева, А. Н. Лунев, Л. З. Стуколова // Современные проблемы науки и образования. – 2014. – № 1. – Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=12232. – Загл. с экрана.
6. Терентьева И. В. Теоретические методы опытно-экспериментальной работы в педагогике профессионального образования [Электронный ресурс] / И. В. Терентьева, Н. Б. Пугачева, А. Н. Лунев // Современные проблемы науки и образования. – 2015. – № 1-2. – Режим доступа: http://www.science-education.ru/ru/article/view?id=19912. – Загл. с экрана.
7. Питерс Т. Человек бренд: 50 верных способов превратиться из рядового сотрудника в бренд оригинальности, преданности и инициативности / Т. Питерс ; [пер. с англ. А. Н. Свирид]. – Москва : Вильямс, 2006. – 233 с.
8. Ферафонтова М. В. Теоретические аспекты бренда / М. В. Ферафонтова // Экономика и предпринимательство. – 2015. – № 12-1 (65-1). – С. 951-953.
9. Хрусталёва Ю. В. Интерпретация бренда личности в социальной психологии: сущностно-содержательные элементы и модели формирования / Ю. В. Хрусталева // Акмеология. – 2015. – № 4 (56). – С. 136-141.
10. Юферова Е. А. Бренд и потребитель: изменение традиционной парадигмы взаимодействия / Е. А. Юферова, Г. С. Храбров // Маркетинговые коммуникации. – 2015. – № 6. – С. 380-387.
11. Якушина Е. В. Управление брендом как ресурсом. Этапы целеполагания и планирования при создании бренда / Е. В. Якушина // Маркетинговые коммуникации. – 2010. – № 3. – С. 172-181.Article Metrics
Metrics powered by PLOS ALM
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2016 A. Lunev, N. Pugacheva
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/