The methodology and basic procedures of identification of the market competition intensity
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Русский)References
1. Pro zakhyst ekonomichnoi konkurentsii [On Protection of Economic Competition] (Ukraine) 11 January 1991, No 2210-III. Retrieved October 1, 2015, from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2210-14 (in Ukrainian).
2. Kuznecov, S. A., et al. (Eds.). (1998). Bol'shoj tolkovyj slovar' russkogo jazyka [Great Dictionary of Russian language]. Saint-Petersburg, Russia: Norint (in Russian).
3. Spirkin, A. G., Akchurin, I. A., & Karpinskaya, R. S. (1986). Slovar' inostrannyh slov [Dictionary of foreign words] (13th ed.). Moscow, Russia: Russkij jazyk (in Russian).
4. Judanov, A. Ju. (2001). Konkurencija. Teorija i praktika [Competition. Theory and practice]. Moscow, Russia: Gnom i D (in Russian).
5. Gal'perin, V. M., Ignat'ev, S. M., & Morgunov, V. I. Mikrojekonomika [Microeconomics]. V. M. Gal'perin (Ed.), (Vol. 2). Saint-Petersburg, Russia: Jekonomicheskaja shkola (in Russian).
6. Pro derzhavnu prohramu demonopolizatsii ekonomiky i rozvytku konkurentsii [On state program of demonopolization and development of competition] (Ukraine) 21 December 1993, No. 3757-XII. Retrieved October 5, 2015, from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/3757-12 (in Ukrainian).
7. Pro pryrodni monopolii [On natural monopolies] (Ukraine) 20 April 2000, No 1682-III. Retrieved October 5, 2015, from http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1682-14 (in Ukrainian).
8. Tymchasovi metodychni rekomendatsii shchodo vyznachennia osnovnykh typiv tovarnykh rynkiv [Interim guidelines for identifying key types of commodity markets] (Ukraine) 27 January 2004, No 24-r. Retrieved September 25, 2015, from http://ckd.ukr.org.ua/01-13-08-48-27&Itemid=29 (In Ukrainian).
9. Bain, J. S. (1951). Relation of profit rate to industry concentration: American manufacturing 1936-1940. Quarterly journal of economics, 65, 293-324.
10. Sutton, J. (1997). Sunk costs and market structure: price competition, advertising, and the evolution of concentration. Cambridge: MIT Press.
11. Sutton, J. (1998). Technology and market structure: theory and history. Cambridge: MIT Press.
12. Voichak, A. V., & Fedorchenko, A. V. (2007). Marketynhovi doslidzhennia [Marketing researches]. A. V. Voichak (Ed.). – Kyiv: KNEU (in Ukrainian).
13. Svetun'kov, S. G. (2003). Metody marketingovyh issledovanij [Methods of marketing research]. Saint-Petersburg, Russia: Izdatel'stvo DNK (in Russian).
Список информационных источников (по ДСТУ ГОСТ 7.1:2006)
1. Про захист економічної конкуренції [Електронний ресурс] : Закон України від 11 січня 2001 р. № 2210-III // Верховна Рада України : офіційний веб-портал. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2210-14. – Станом на 01.10.2015. – Назва з екрана.
2. Большой толковый словарь русского языка / сост. и гл. ред. С. А. Кузнецов. – СПб. : Норинт, 1998. – 1536 с.
3. Словарь иностранных слов / [науч. ред. А. Г. Спиркина, И. А. Акчурина, Р. С. Карпинской]. – 13-е изд., стереотип. – М. : Русский язык, 1986. – 608 с.
4. Юданов А. Ю. Конкуренция. Теория и практика / А. Ю. Юданов. – М. : Гном и Д, 2001. – 304 с.
5. Гальперин В. М. Микроэкономика : учебник : в 2 т. / В. М. Гальперин, С. М. Игнатьев, В. И. Моргунов ; под общ. ред. В. М. Гальперина. – СПб. : Экономическая школа, 2004. – Т. 2. – 503 с.
6. Про державну програму демонополізації економіки і розвитку конкуренції [Електронний ресурс] : постанова Верховної Ради України від 21 грудня 1993 р. № 3757-XII // Верховна Рада України : офіційний веб-портал. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/3757-12. – Станом на 05.10.2015. – Назва з екрана.
7. Про природні монополії [Електронний ресурс] : Закон України від 20 квітня 2000 р. № 1682-III // Верховна Рада України : офіційний веб-портал. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1682-14. – Станом на 26.10.2015. – Назва з екрана.
8. Тимчасові методичні рекомендації щодо визначення основних типів товарних ринків [Електронний ресурс] : розпорядження Антимонопольного комітету України від 27 січня 2004 року № 24-р // Центр комплексних досліджень з питань антимонопольної політики. – Режим доступу: http://ckd.ukr.org.ua/01-13-08-48-27&Itemid=29. – Станом на 25.09.2015. – Назва з екрана.
9. Bain J. S. Relation of profit rate to industry concentration: American manufacturing 1936-1940 / J. S. Bain // Quarterly journal of economics. – 1951. – № 65. – P. 293-324.
10. Sutton J. Sunk costs and market structure : price competition, advertising, and the evolution of concentration / John Sutton. – Cambridge : MIT Press, 1991. – 577 p.
11. Sutton J. Technology and market structure : theory and history / John Sutton. – Cambridge : MIT Press, 1998. – 676 p.
12. Войчак А. В. Маркетингові дослідження : підручник / А. В. Войчак, А. В. Федорченко ; за наук. ред. А. В. Войчака. – К. : КНЕУ, 2007. – 408 с.
13. Светуньков С. Г. Методы маркетинговых исследований : учеб. пособие / С. Г. Светуньков. – СПб. : Издательство ДНК, 2003. – 352 с.
Article Metrics
Metrics powered by PLOS ALM
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 A. Kataev
License URL: https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/